Från groda till prins på 72timmar?!

Är det möjligt att stöpa och forma en vanlig ”bloke” till en tvättäkta prins på endast 72 timmar? En ytterst svår fråga med tanke på att det har tagit mig hela sommaren att se prinsen i herr Carlsson. Men för 10 dagar sedan störtade herren in i min lilla lägenhet, kanske inte i form för att sitta uppe på en hästrygg, men nog villig att visa sina känslor för den blonda flicka som skulle upp och jobba dagen där på.


Det var mysig, vått och tro det eller inte… romantiskt! Herr Carlssons blå ögon såg rakt igenom min murar, stängsel och dörrar och nådde mitt hjärta! Först var det bara fjärilar, men sen… FAN HELEVTES JÄVLA SKIT! Jag kan inte bli kär nu! Det är nog världshistoriens sämsta timing, sämre än Boston Teparty och svenskarna attack mot Ryssland vid Poltava 1709, TILLSAMMANS! För till saken hör nämligen att jag, Banditen, ska åka utomlands om två veckor och inte återvända till Svearike förrän i majmånad.  Det var ju knappast min avsikt och gå och bli head over heels in love with a handyman alldeles innan avfärd när jag satt i den där röda stolen på resebyrån och bokade biljetterna till min livs resa!


Ja ja, gjort är gjort, kär eller inte åker jag iallafall iväg och lämnar herr Carlsson hemma i det allt mörkare landet. Totts hans protester! Men innan dess vet jag att det kommer bli flera mysiga, heta nätter UTAN sömn, dock följt av arbetsdagar fyllda med starkt kaffe för att orka vara trevlig mot kunderna! Jag vet att det sannerligen kommer bli ytterligare många långa farväl vid ytterdörren (bara för att åter hamna mellan lakarna i sängkammaren igen)… och jag vet att det kommer finnas hundratals lite för sötslisktiga sms på min mobil när jag kliver på planet.


Tyvärr (eller tur nog) så inser jag att mina känslor romantiserar herr Handyman lite för mycket, för jag kan lova att han har sina flisor i plankan också. Herr Carlsson är nämligen en hårt arbetande prins som utantvekan jobbar snäppet för mycket. Hans hårda dagliga arbetsinsats leder till att han varje kväll kommer hem och är helt utmattad och bara vill sova, detta innebär att det är omöjligt för mig att rulla runt med honom i sängen så mycket som jag önskar jag kunde.


När jag ändå är inne på de negativa egenskaperna hos prinsen Carlsson kan jag avslöja att han har get mig otrolig halsont, enligt läkaren är det ett virus, medans herrn påstår att det är ”puss-sjukan”... dessvärre har herr Carlsson inge direkt bra botemedel för det!


En annan sak som suddar bort delar av herr Carlssons prinsglans är hans känsla för tid. Herr Carlsson är nog den värsta tidsoptimisten jag någonsin har träffat, hans 10 minuter blir lätt en timme!  Något som drives me mad! Så trotts heta kyssar och en oslagbart snygg kropp så är herr Carlsson tyvärr inte den där perfekta prins som finns i de färgglada bildböckerna på bibliotekets barnavdelning.


Så den stora frågan är: Är herr Carlsson värd och slösa tid på och kära ner sig i så här innan planet lyfter? Eller ska jag låta honom växa till sig och ta han när jag åter är hemma? Finns han ute på singelmarknaden då? Vojne, vojne… Många svåra frågor i det här inlägget… hoppas jag lyckas räta ut alla frågetäcken med tiden! Nu är jag mest nyfiken på om jag kan få en groda till att bli en prins på 72 timmar? 



 


Vi får väl se! Än så länge har jag och Nyponrosen bara vattnat vår ”Grodprins” med vatten i 36 timmar!


Kyssar
från Banditen!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack så mycket :)

2009-09-08 @ 16:28:52
URL: http://hejjagheterintepetrus.blogg.se/
Postat av: Sanne - Designutlottning pågår!

Haha, det låter ju helt otroligt. Fattar inte hur folk kan komma på så mycket olika konstigheter ;)

2009-09-09 @ 15:23:14
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: monia

vilken läcker header du har :)

2009-09-10 @ 13:13:05
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Lajz

Hahha va rolig sak! vill också ha :)

2009-09-11 @ 09:41:15
URL: http://dsbv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0