Jag behöver en prästkrage!

Sjunde inlägget, fjärde jag skriver... kanske dags och skriva nått vettigt!? Så gott folk, världsekonomin åker bergochdalbana och fågelinfluensan hotar den mänskliga arten! Men jag antar att det är saker som Expressen, Aftonbladet och Ekot redan har informerat er om så jag skippar att göra en långrandig analys om det.


Istället tänkte jag berätta om en otrolig utekväll jag hade i början av sommaren. Hela dagen hade temat "vita klänningar, kostymer och traditionella hattar". Det var champagne, sång och dans! Alla var glada och ingen ville bråka eller tjafsa! Det låter som ett Utopia... och ja... vid närmare eftertanke kanske det var just det... en sagovärld! Det var den kvällen jag träffade "Herr Carlsson"...


Jag hade tappat bort mina trogna vapendragare i folkvimlet på det ankrika partyhaket och gått ut och satt mig på en bänk i den iskalla juniluften. Sekunder därefter kom ett gäng gentlemän och slog sig ner hos mig. Samtalet flöt på och skratten ekade upp mot himlen... lyckan var total! Foton togs och spriten flödade! Bredvid mig satt Herr Carlsson och klunkade Corona och tog sig en grundlig titt på mig. Jag följde hans exempel och checkade in honom...


Jämna fina vita tänder, stora händer och melerade blå ögon... hann inte längre... jag hade fastnat i hans blick och de fanns inge bättre att göra än att kyssa honom. Sen gick det utför... Herr Carlssons Corona tog slut och han kände för att införskaffa en ny i baren och självklart tappade vi bort varandra i myllret av partyfolk! Då fann jag Mr Ros och dansade med honom tills mina fötter ömmade!


Herr Carlsson hörde av sig dagen efter och sen dess har vi träffats lite då och då... vi har suttit på en gammal skolgård och skrattat i regnet, ätit jordgubbar på en parkbänk längst vattnet och förgyllt fester tillsammans. Det har nog blivit ett tiotal samtal och över tusen SMS fram och tillbaka, dock har det inte blivit en enda kyss sen den kyliga juninatten! Det har alltid varit lite mer än vänskap mellan oss, men ska man satsa!?


Jag skulle behöva en prästkrage, men istället för att rabbla "älskar, älskar inte, älskar, älskar inte" skulle jag säga "satsa, skit i det, satsa, skit i det" för varje kronblad jag drar bort.


Bäst jag hittar en prästkrage innan Herr Carlsson kommer hem från sin utlandsvistelse!


// Banditen!


Kommentarer
Postat av: Nyponrosen!

Underbart! Jag känner mig där, parken, studenten.. min natt blev då inte lika fullkomlig:P

2009-08-15 @ 15:55:09
Postat av: alita

haha, du skrev att fågelinfluensan hotar arten..antar att du menar svininfluensan? =)) fick bara för mig att ja mååste bara komentera de för att va säker.. ha de bra =)

2009-08-16 @ 04:56:11
URL: http://alejandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0