Första Intrycket

Vaknade upp av att mobilen plinga till. Yrvaken och lagom yr efter gårdagens udda bravader fick jag upp smset från min kära blonda vän "Nyponrosen". Det är så klart inte hennes riktiga namn, det är inte hennes smeknamn heller utan bara ett passande namn på en av de två fängslande karaktärerna DU kommer kunna följa i den här bloggen.

Nyponrosen är förtrollande, lättsam och svår att få tyst på. Utseendemässigt är hon en riktig klassisk skönhet med sitt långa blonda hår, klarblåa ögon och förfriska leende. Hon har turen att bo själv i en ljus, öppen lägenhet som inretts med IKEA-möbler, udda kaffekoppar och gröna växter som räcker upp till taket. Hon målar tånaglarna rosa och lockar håret med en tång från 80-talet. Självklart så finns det nackdelar med den här brudens liv också! Hon arbetar på ett hektiskt jobb där hon inte få rum eller tillfälle att visa sina ambitioner eller skickligheter. En skam! För hon är smart, kreativ och mycket estetisk... egenskaper som jag vet NI kommer se när NI fortsätter följa OSS, de Fina Flickorna!  


Som ni redan kanske har greppat så är jag den andra fickan. En vild, social och ärlig tjej som kommer skriva under namnet "Banditen". Även jag har haft turen att smyckas med långt blont hår och stora havsblå ögon som många män har drunknat i. Bosatt bara några kvarter bortifrån Nyponrosen i en lägenhet av mindre karaktär och som möblerats med secondhand pärlor, delar av Ingvar Kamprads livsverk och lite för många väskor och skor. Jag jobbar just nu på familjens företag och trivs som fisken i vattnet!

På tal om arbete så börjbara jag om 3 timmar, så måste sluta skriva dessa intressanta beskrivningar och ta tag i lördagens "måste-göra-saker".  Först på listan är att dra ut och springa den obligatoriska 12 km rundan, dock blir det bara MP3n som sällis som Nyponrosen sitter på planet till sin välbehövda semester. En vecka utan henne... hårt, men ingen match för mig!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0